Ordinul nr. 3008/2019. Au fost oficializate modificarile privind certificatul de atestare fiscala - articole conta.ro
Contabilitate � Conta.ro
Va asteptam online 24 ore din 24 sub sloganul: 100% contabilitate!
Puteti cere, oferi si gasi solutii la orice problema de contabilitate si fiscalitate. Si in plus aveti legislatia economica actualizata si un modul important de resurse umane.

Ordinul nr. 3008/2019. Au fost oficializate modificarile privind certificatul de atestare fiscala

Ordinul nr. 3008/2019 a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 945 din 26 noiembrie 2019. actul normativ propune modificarea si completarea Procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscala, a certificatului de obligatii bugetare, precum si a modelului si continutului acestora, aprobata prin Ordinul presedintelui ANAF nr. 3654/2015.

In ultima perioada au fost aduse mai multe modificari Codului de procedura fiscala , astfel ca a fost necesara si modificarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscala.

In elaborarea Ordinulului nr. 3008/2019 au fost luate in considerare urmatoarele:

- reglementarea modalitatii de eliberare a certificatului de atestare fiscala pentru asocierile si entitatile fara personalitate juridica, caz in care cererea se depune la organul fiscal central in a carui raza teritoriala contribuabilul isi are domiciliul fiscal, iar certificatul de atestare fiscala nu contine informatii cu privire la modul de indeplinire al obligatiilor fiscale de catre membrii acestora;
 
    • stabilirea termenului de 90 de zile ca si perioada de utilizare a certificatului de atestare fiscala pentru persoanele fizice care nu desfasoara activitati economice in mod independent sau nu exercita profesii libere si a unui termen de 30 de zile pentru celelalte categorii de contribuabili;
 
    • neincluderea la sectiunea A a certificatului de atestare fiscala, datorita faptului ca nu sunt considerate obligatii fiscale restante, a:
a) obligatiilor fiscale pentru care s-au acordat si sunt in derulare inlesniri la plata, potrivit legii, daca pentru acestea nu s-a implinit termenul de plata;

b) sumelor reprezentand creante fiscale care, ulterior deschiderii procedurii insolventei, nu sunt admise la masa credala potrivit legii, sub rezerva ca debitorul sa nu fi fost condamnat pentru bancruta simpla sau frauduloasa ori sa nu i se fi stabilit raspunderea pentru efectuarea de plati ori transferuri frauduloase, inclusiv in cazul atragerii raspunderii acestuia, potrivit legii;

c) sumelor reprezentand creante fiscale care, ulterior deschiderii procedurii reorganizarii judiciare, nu sunt acceptate in planul de reorganizare confirmat de judecatorul-sindic, sub rezerva ca debitorii sa se conformeze planului de reorganizare aprobat;

d) sumelor reprezentand creante fiscale inscrise in titlurile executorii ce au stat la baza sechestrului pentru care s-a realizat valorificarea bunului cu plata in rate, in limita diferentei de pret ce a fost aprobata la plata in rate;

e) obligatiilor fiscale stabilite in acte administrative fiscale contestate potrivit legii, care sunt garantate potrivit art. 210 - 211 sau art. 235 din Codul de procedura fiscala.
    • completarea mentiunilor relevante pentru situatia fiscala a contribuabililor din certificatul de atestare fiscala cu situatia in care suma obligatiilor fiscale datorate de contribuabil este mai mica sau egala cu sumele certe, lichide si exigibile pe care contribuabilul le are de incasat de la autoritatile contractante, precum si cea in care contribuabilul inregistreaza obligatii fiscale care constituie conditie de acordare a inlesnirilor la plata.
 
    • precizarea celor trei modalitati de transmitere pe cale electronica a certificatelor de atestare fiscala, respectiv prin SPV, prin sistemul informatic PATRIMVEN si prin intermediul SISTEMUL INFORMATIC pus la dispozitia institutiilor de credit, in spatiul privat de pe portalul ANAF.
 
    • posibilitatea organului fiscal de a indrepta orice eroare materiala din certificatul de atestare fiscala, prin intocmirea unui act de indreptare a erorii materiale.
Aceste prevederi intra in vigoare in termen de 30 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial, adica incepand cu 26 decembrie.


Cheltuieli deductibile si nedeductibile
- Ghid practic -


CE si CAT deducem in 2019?

Si, mai ales, ce NU (mai) putem deduce?


Detalii AICI >>
 

Comenteaza acest articol in forum

Articol de: Ghinea Viorica - www.conta.ro
Data: 2019-11-28
Vizualizari: 800


  Alte ContaArticole
postat la: 2019-12-03
ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) continua actiunile de sustinere a contribuabililor in vederea conformarii la plata obligatiilor fiscale si le reaminteste celor care inregistreaza obligatii fiscale principale restante, la data de 31.12.2018, ca pot beneficia, in conditiile reglementate de O.G. nr. 6/2019, de o serie de facilitati fiscale. Citeste mai mult ...
postat la: 2019-11-26
Pentru a beneficia de anularea obligatiilor accesorii, contribuabilii pot depune o notificare prin care instiiteaza organul fiscal cu privire la intentia acestora, iar dupa indeplinirea conditiilor, vor depune o cerere de anulare, dar nu mai tarziu de 15 decembrie 2019. Citeste mai mult ...
postat la: 2019-11-06
Chiar daca Notificarea in vederea anularii obligatiilor de plata accesorii, potrivit Ordonantei Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale, prezinta cateva avantaje pe care contribuabilii trebuie sa le aiba in vedere. Citeste mai mult ...
  Conta Newsletter

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2019 Fii un contabil informat!

Aboneaza-te GRATUIT si vei primi Raportul Special





Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

DFPbody_Conta_ro_ro_rightA_300x250();?>
  Conta Director
  Conta Site
  Conta Topicuri Forum
Copyright Conta Online / Conta.ro 2006 - 2019. Toate Drepturile rezervate
Un proiect: Fokus Digital Services